Followers

Puasa

Assalamualaikum ,
Hari ni kene baik sikit sebab hari ni aku puase ,
So hari ni kene saba , kan saba itu separuh daripada iman ,
Hah , cakap pasal sabar , ada dua bende nak cerita pasal saba ni .
Pertama
Mase rehat , aku puase so mesti ta boleh makan kan ,
aku ni malas nak duduk dalam kelas , kalau duduk
dalam kelas kene halau dengan pengawas pun lebih baik ikut kawan-kawan 
aku pergi kantin , ade jugak bende aku nak buadd , boleh pergi tengok FAIZAL ,
Okay , time pergi rehat tu memang tergugat laa iman aku , tade laa tergugat sampai nak makan de , 
tade ehh , aku just teman Sarah and Dylla beli makan , hari diorang boleh beli makanan 
kegemaran aku pulak tu , adushh masalh laa , time Sarah nak beli kuih dengan Dylla ,
Sarah suruh aku pergi mintak jam dekat the Capital W yang sengal ,
So aku pergi laa mintak , sebab dye tengah tolong mak cekk dye berniage (kesah pulak aku)
So aku nak mintak jam dekat dye , dye boleh kate kat aku "Kau ta nampak ke aku tengah buadd ap ni ?"
Lepas tu aku pun melenting laa , " Kau bukak jea jamtu kan ! " Alaa padahal time tu tade orang beli pun .
Sarah kate dye tu kalau pinjam barang orang tanak pulangkkan balik , dye pikir tu barang bapak dye .
Aku sabar jea laa dengan dye tu . Lantak dye laa hidup dye dosa dye tanggung bukan aku .
Perghh , puase , puase .
Hah , tadi time dalm kelas cikgu sejarah tade , so aku dengan Sarah buadd laa bende nak hias pintu kelas , 
so ada laa budak-budak yang lain , Afiyani duduk kat belakng sambil borak dengan kitaorg ,
Amira dengan Shafiqkah duduk kat depan kitaorg sambil tgk Sarah melukis , tngah-tengah borak-borak 
tetiba the Capital A mengamuk , lepas tu kitaorg lima orang duduk jelaa tgk budak cine yang
berie p pujuk the Capital A tadi , kitaorg boleh gelak kn dye kat belakng sengal doeh kitaorg .
Ape lagi gelak laa besa , dah lame aku ta gelak besa mcm tadi .
Kitaorg buadd lawak laa ap laa mcm2 .
And sekarang tangan sudah sakit nak menaip , so the end of the story , ta saba nak tggu berbuke !!
ergghh !! Assalamualaikum , byebye . LOve you all and HIM .

No comments:

Post a Comment